اوقات فراغت کودکان را با بازی های رایانه ای پرنکنيم

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
اکبر شفیع زاده
20:11
سه شنبه 26 دی 1391

به گزارش دانلود کده ، بی تردید استفاده بیمارگونه از بازی های رایانه ای یا اینترنت ، كودكان و نوجوانان را از فعالیت های مفید و سازنده ای مانند فعالیت های درسی، ورزش كردن و ارتباط با دوستان و والدین، باز می دارد.
كودكان با فرارسیدن فصل تابستان، ساعات زیادی را صرف بازی رایانه ای می كنند و والدین بی توجه به نوع بازی ها و عوارض جسمی و روانی نشستن پشت رایانه و بازی های رایانه ای نامناسب، فقط می خواهند كودكانشان ساعاتی آرام و ساكت باشند.
بازی های رایانه ای از كاستی ها و آسیب هایی برخوردار است در حالی كه اغلب والدین در مورد نوع بازی ها و نحوه استفاده از این بازی ها و همچنین خطرات و تهدیدهای آن برای سلامت روان كودكان خود اطلاعات كافی ندارند.
گر چه که گاهي ديده شده بازی های رایانه ای، خلاقیت كودكان را شكوفا كند و به نیازهای آنها برای تجربه كردن هیجان، پاسخ فوری دهد اما در كنار این فواید مضرات قابل توجهی نیز در بازی های رایانه ای، گزارش شده است كه نمی توان به راحتی از كنار آنها گذشت و آن را نادیده گرفت.
حسين ابراهيمي روانشناس تصریح می كند، برخی از كودكان، والدین را بطور مداوم به خرید بازی های رایانه ای و پرداخت پول برای دستیابی به تسهیلات اینترنتی از جمله اینترنت پر سرعت وا می دارند و متأسفانه پدر و مادرها هم از این امر اطاعت می كنند و در برابر خواسته فرزندان سر تسلیم فرو می آورند.
وي گفت : كودكان و نوجوانانی كه ساعات متمادی در اینترنت پرسه می زنند و به بازی های رایانه ای می پردازند، برای درس خواندن و به ویژه فراگیری نكات و مباحث جدید ، وقت كم می آورند.
اين روانشناس ادامه مي دهد: همچنين اگر زمان صرف شده برای وبگردی و بازی های رایانه ای، بسیار طولانی باشد، عوارضی مانند اضافه وزن، تاری دید، نزدیك بینی، كم حوصلگی و بی حوصلگی، كم خوابی و در نتیجه چرت زدن در طول روز و افت تحصیلی، پرخاشگری، خشونت ورزی و گاهی حتی تمایل و اقدام به اعمال بزهكارانه و خلاف قانون گریبانگیر كودكان و نوجوانان می شود.
بنابراین مسوولان و والدین باید نسبت به اینگونه بازی ها حساس باشند و اوقات فراغت فرزندان خود را اينگونه پرنکنند./ز
گزارش ازاکبر شفیع زاده



تعداد بازدید از این مطلب: 3211
موضوعات مرتبط: سایت بازی آنلاین , ,
بازدید : 3211

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









دوستان عزیز کدام گزینه را می پسندید؟

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



با سلام به شما دوستان عزیز. شما میتوانید با دانلود بازی های کامپیوتر و بازی کردن تعدادی بازی آنلاین ساعت های زیادی مشغول بازی کردن شوید شما می توانید با نظرات خود هر بازی را که می خواهید در نظرتان بنویسید و ما خیلی سریع آن بازی را در اختیارتان قرار می دهیم در واقع ما یکی از بزرگترین وبلاگ هستیم هیچ وبلاگی تا الان نتوانسته است مانند این وبلاگ 732 نظر و تعدادی نظر خصوصی با فقط 215 مطلب جمع آوری کرده است فقط میخواستم بگم که در قسمت نظرات از طریق فرم بنویس که میخوای نویسنده بشی من تو را انتخاب میکنم مانند برادرم علی شفیع زاده که نویسنده دوم است و اختیار تمام وبلاگ را دارد هر کس با مقدار مهارتش میتواند بخشی را به دست بگیرد با تشکر مدیر وبلاگ akbardownload
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر